Beste gebruiker,
Onderstaand tref je de uitleg over hoe je een bericht plaatst op de website van zcfc.nl
Mochten er na het lezen van de gebruiksaanwijzing nog vragen zijn, stuur dan een bericht naar webmaster@zcfc.nl en we zullen proberen een zo goed mogelijk antwoord op je vraag te geven.
Indien je in het bezit bent van een inlog account voor de site kan je inloggen in het CMS van de site. Dit kun je doen door naar de inlogpagina van de website te gaan via
Vul hier je gebruikersnaam in en je wachtwoord welke je middels de mail toegezonden hebt gekregen.
Nadat je bent ingelogd krijg je het onderstaande scherm :
Om een nieuw bericht te kunnen plaatsen klik je in de linker kolom op berichten, je kunt nu een nieuw bericht invoeren. Het invoeren van een nieuw bericht is echter gebonden aan een paar spelregels!! De spelregels zijn :
- De titel van je bericht mag maximaal 50 karakters zijn
- Je dient een bericht in te voeren
- Je dient een vervaldatum van het bericht in te voeren
Bij het aanmaken van je account is door de beheerders aangegeven in welke categorie je een bericht kan plaatsen, indien dit niet correct is dan kan je dit aangeven door een mail te sturen naar webmaster@zcfc.nl je aanvraag zal bekeken worden en indien noodzakelijk zal het e.e.a aangepast worden.
[divider]
Op de volgende pagina’s worden de spelregels nader toegelicht.
1) Maximaal 50 karakter in de titel van je bericht
Zodra je start met het invoeren van je titel gaat aan de rechterkant de teller lopen. Hier kan je zien hoeveel karakters je gebruikt heb. Zodra je over de 50 gaat wordt het getal rood, dit betekend dat je je bericht NIET kan plaatsen, het systeem weigert je bericht te plaatsen en je zal het aantal karakters in je titel moeten aanpassen.
2) invoeren bericht
Helaas komt het heel vaak voor op de oude site dat er berichten worden aangemaakt welke alleen bestaan uit een titel. Dit is niet de bedoeling. Je dient ten allertijden een bericht in te voeren. Berichten welke alleen bestaan uit een titel zullen worden verwijdert van de website
3) aangeven vevaldatum bericht
Nieuw in het systeem is de vervaldatum. Dit houdt in dat je aan je bericht een vervaldatum kan koppelen, regelmatig worden er berichten geplaatst welke na een bepaalde datum niet meer relevant zijn, bijvoorbeeld sinterklaasavond op 29 november 2013. Door nu de verval datum aan te geven op 29 november 20.00 uur zal het bericht automatisch na deze datum verdwijnen en zorg je ervoor dat er op de website alleen berichten staan welke relevant zijn. Een ander voorbeeld is de aanvang en verzameltijd van een wedstrijd, zorg er voor dat het bericht vervalt op de dag dat de wedstrijd gespeeld wordt. Wij zullen hier op letten en de personen aanspreken indien dit regelmatig wordt vergeten.
[divider]
EXTRA mogelijkheden op bij het aanmaken van een bericht
Naast de verplichte spelregels m.b.t. het maken van nieuwe berichten op de website heb je bij het maken van een nieuw bericht nog een paar extra opties.
Standaard kan je een afbeelding boven je bericht plaatsen ga als volgt te werk :
Afbeelding boven bericht (wordt automatisch kleine afbeelding op overzichtpagina).Het is mogelijk om boven je bericht een afbeelding te tonen, dit kan je doen door een “Uitgelichte afbeelding” toe te voegen. Je vindt aan de rechterzijde van de pagina.Klik op “Set featured image” ;Selecteer een afbeelding uit de afbeelding bibliotheek of upload een afbeelding. Als je nu op “Publish” klikt wordt het bericht opgeslagen en getoond op de website.
Het is ook mogelijk om iets anders boven je bericht te tonen, zo is het mogelijk omeendeo te tonen, een voor gedefinieerde slider* te tonen, google maps te tonen. Je dient dit aan te geven bij Post Head Options
- Sliders kan je niet zelf aanmaken, dit dient te gebeuren door de beheerder van de website. Je kan natuurlijk altijd een slider aanvragen, stuur je afbeeldingen welke je in de slider wenst te hebben middels www.wetransfer.com naar webmaster@zcfc.nl . Het is uiteraard niet de bedoeling om van iedere wedstrijd een slider aan te maken. Leuk zijn sliders met afbeeldingen van de spelers uit het betreffende team.
[divider]
Fotoalbum
Indien je een fotoalbum wil invoegen op de pagina ga dan als volgt te werk :
- Klik op de button “Add Media”
- Klik op Create Gallery en vervolgens op Upload Files.
Je gaat nu de foto’s uploaden welke je kan gebruiken in het fotoalbum.
(Realiseer je dat foto’s welke van de huidige generatie digitale camera’s en smartphone’s komen aan de grote kan qua afmeting en bestandsgrote is. Indien je in de mogelijkheid bent om de afbeeldingen te verkleinen doe dit dan aub.)
Nadat je de foto’s geupload hebt naar het systeem selecteer je alle afbeeldingen welke getoond moeten worden. Klik op Create Gallery
De Gallery instellingen worden nu getoond,
- kies bij Link to voor Media File
- Columns en Rows een dusdanig aantal dat al je foto’s getoond worden
- laat de thumbnail grote op 150px staan
- doorloop de andere mogelijkheden
Na alle opties te hebben ingesteld klik je op Insert Gallery, De foto galerij wordt nu op je pagina geplaatst.
Aanpassen Foto galerij, klik op de galerij op de pagina, links boven verschijnt het icoon van een cameraatje klik hier op en je kan de galerij gegevens aanpassen.
[divider]
Overige instellingen,
Naast de eerder genoemde mogelijkheden staan er onderaan de pagina verschillende instellingen welke je kan veranderen, ons verzoek is om dit niet te doen, je verandert namelijk het uiterlijk van de pagina en wij willen en zo groot mogelijke uniformiteit hebben van de website. Helaas is het niet mogelijk om de verschillende onderdelen te verbergen voor de verschillende gebruikers.
Mochten er naar aanleiding van deze gebruiksaanwijzing nog vragen zijn, stuur dan uw bericht naar :
Wij zullen onze best doen u zo spoedig mogelijk te helpen.