Een bijzondere benoeming van de VriendenLoterij voor voetbalvereniging ZCFC uit Zaandam! De vereniging is benoemd tot één van de Clubs van de Week en ontvangt daarom eenmalig een bijdrage van 5.000 euro van de VriendenLoterij. ZCFC gaat het geld gebruiken om de uitgestelde renovatie van het buitenterras en de speeltuin op het sportcomplex te realiseren.

Martijn Jonker, duovoorzitter van ZCFC: “Geweldig! De speeltuin en het buitenterras op ons sportcomplex zijn echt aan een opknapbeurt toe. Door de coronacrisis hebben we deze plannen moeten uitstellen. Dankzij deze bijdrage kunnen we dit nu gaan aanpakken!”

‘Clubs van de Week’
Clubs van de Week is door de VriendenLoterij in het leven geroepen om clubs, verenigingen en stichtingen in Nederland een steuntje in de rug te geven. Tot en met 31 december 2021 benoemt de VriendenLoterij 100 clubs, verenigingen en stichtingen tot ‘Clubs van de Week’. Zij krijgen ieder een bijdrage van 5.000 euro van de VriendenLoterij voor een specifiek doel of een maatschappelijk project voor de club en haar leden. Om voor de titel in aanmerking te komen, kunnen clubs, verenigingen en stichtingen zich tot 30 november 2021 aanmelden op www.clubsvandeweek.nl

Structurele financiële steun
Deelnemers van de VriendenLoterij hebben de mogelijkheid om voor een zelfgekozen organisatie mee te spelen. Steeds vaker kiezen deelnemers ervoor om hun eigen club, vereniging of stichting te steunen. Minimaal 40 procent van de inleg van de deelnemer gaat dan direct naar de clubkas.