Veel ZCFC-ers hebben de afgelopen maanden hun schouders onder de vereniging gezet. In vogelvlucht: Het nieuwe pannaveldje (half/eind augustus klaar), compleet nieuwe toiletten in unit 1, coronadiensten draaien zodat het sportcomplex open kon, ontsmettingsmiddelen klaarzetten, looproutes uitstippelen, en ga zo maar door. Echt top dat jullie dat gedaan hebben, veel dank namens de hele vereniging!

Het is nu even stil tijdens de zomerstop, een klein aantal ploegen traint door, het B-veld is opnieuw ingezaaid en de kantine is gesloten. We zitten als club echter zeker niet stil. De afgelopen maanden is er alles aan gedaan om tijdens deze coronacrisis de club overeind te houden (financieel en operationeel) en klaar te stomen wat er ook gebeurt. En het resultaat is ondanks de bizarre situatie, echt top.

De Corona maatregelen

Uiteraard zullen de teams nog apart op de hoogte worden gebracht, maar de richtlijnen vanuit de overheid zijn niet mals. Omkleden met z’n alle in de kleedkamers gaat niet op 1,5 meter, net zo min als douchen, gezellig op 1,5 meter na afloop aan de bar een uitdaging… Een puzzeltje, maar dit is de doorvertaling naar het ZCFC sportcomplex:

  • Een desinfectiepomp bij ingang kantine
  • Looprichtingen zijn duidelijk aangegeven
  • Maximaal 40 personen in de kantine (1,5 meter) met vaste tafelposities
  • Wedstrijdsecretariaat zal uitgiftepunt (buiten) worden voor koffie/thee/broodjes; de bakhoek is gesloten
  • Terrassen bij hoofdingang en A-veld zijn uitgebreid
  • Tijdens trainingen en wedstrijden zal er een Corona coördinator aanwezig zijn

M.b.t. tot de wedstrijden en regels voor de spelers/begeleiding:

  • Alle spelers worden gevraagd in sporttenue naar ZCFC te komen
  • Kleedkamers (1 t/m 8) kunnen worden gebruikt om tas/spullen achter te laten (kleedkamer op slot)
  • Unit 3 (Kleedkamers 9 t/m 12) is ingericht als douche unit. Hier kunnen na afloop maximaal 8 personen tegelijkertijd douchen. Dames teams kunnen gebruik maken van de scheidsrechters units om te douchen.
  • Rondom de velden staan op 1,5 meter gele stippen om afstand te bewaren
  • Maximaal 2 personen in de dug-out
  • Wedstrijdbesprekingen zullen op het veld moeten worden gehouden (op 1,5 meter in de kleedkamers is niet mogelijk)
  • Wedstrijden zullen zo veel als mogelijk over de gehele dag worden gespreid (van 08.00-18.00 uur)

Namens het bestuur,

Martijn Jonker & Dirk Slootweg